סוגי תוכן למאמרים
ברשת ניתן למצוא סוגי מאמרים רבים, הכתובים בסגננות שונים, תוך התייחסות לנושאים רבים ומגוונים. כאשר ניגשים לכתוב מאמר שמטרתו לשווק נושא ואתר מסויים, רצוי להחליט באיזה פורמט להשתמש.
מנועי החיפוש סורקים אמנם את כל המאמר, אולם לעיתים ניתן להקל עליהם את העבודה, על ידי סוג מאמר שונה, הכתוב בנקודות, או בטיפים.
סוג המאמר עושה את ההבדל
כתיבת מאמרים והפצתם בהצלחה ברשת, מצריכה בחירת פורמט נוח לכתיבה ולקריאה מחד, אולם שיהיה גם נגיש למנועי החיפוש השונים ויסתמך על כללי תוכן לקידום אתרים מאידך. להלן מספר סוגי מאמרים:
- מדריך – פורמט בו הכותב הוא המדריך, המסביר לגולש כיצד לבצע פעולה מסויימת. סוג מאמר זה משמש לרוב למיתוג הכותב ואתרו כמקצוענים בתחומם הוא נכתב כמספר נקודות של עשה ואל תעשה.
- שאלה תשובה – זהו פורמט בו מכינים מראש מספר שאלות מרכזיות ועונים עליהן במאמר. זהו פורמט טוב לקידום מילות חיפוש אולם יש להשתמש בו בתבונה שכן לעיתים יש מספר תשובות לכל שאלה.
- טיפים – הטיפים הם פורמט חביב ברשת שכן רבים נוטים גם לחפש אחריו. הוא מעניק עצות חינם בנושאים שונים ועוזר למתג את הכותב כמקצוען בתחומו. השימוש בסוגי מאמרים אלו כתוכן שיווקי נפוץ שכן לרוב הם משאירים את הגולש עם טעם של עוד ומובילים אותו ישירות לאתר של בעל המקצוע
- ראיון אישי – ראיון אישי הא סוג מאמר פחות מוכר, עם כי מקובל. במאמר זה מרואיין בעל העסק ודבריו מופצים ברשת. מטרת המאמר היא להאדיר את העסק ולמתג אותו כיוקרתי
הסוד למאמר מנצח: מקוריות ומקצועיות
ביכולתך להמציא סוגי מאמרים נוספים, שאינם קיימים ברשת ולקדמם באמצעות אתרי מאמרים שונים. חשוב לזכור כי הגולשים מחפשים תמיד את המאמר המקורי והמרענן ביותר וזוכרים היטב את האתר במידה ונתקלו במאמר מיוחד ומקורי. ניתן אף להשתמש בשירותי קופירייטינג מקצועי לצורך נושא זה ("כתיבת תוכן לאתרים"). מאמר שונה, מתוחכם ומקורי, עשוי לתרום להגדלת נפח התעבורה באתר ולעלייה בדירוג האתר במנועי החיפוש.